O problema comuna la toate variantele Mini Cooper este uzura care apare in cele doua bucsi montate pe bara de torsiune, uzura care genereaza zgomote de tipul unor lovituri/batai la fiecare trecere a automobilului peste denivelari. In prima faza crezi ca zgomotul provine din portbagaj sau de la hayon, dar ‘bataile’ deranjante sunt produse de bara de torsiune care avand joc, loveste in zona apropiata caroseriei si transmite un zgomot in tot habitaclul. Avand acces la suspensia spate pentru a executa aceasta operatie, am decis sa verific si starea celor doua bucsi corespunzatoare bratelor-spate, elemente elastice care asigura legatura cu caroseria. Bucsile bratelor sunt fixate fiecare prin presare intr-un suport confectionat din tabla presata, iar acesta este montat cu trei suruburi de caroserie.
Etapele de lucru pentru cele doua bucsi- bara de torsiune, partea dreapta spate(operatiile pentru partea stanga sunt identice):
-suspendarea caroserie pe suport si montarea cricului sub brat in punctul de legatura cu partea inferioara a amortizorului pentru a mentine suspensia comprimata, apox. 30-40mm (foto 1);
-se curata contra-aripa(foto 2;
-se identifica elementele de prindere a contra-aripii de caroserie(foto 3);
-se demonteaza cele 3 clipsuri(foto 4) cu ajutorul unei surubelnite tip stea, apoi cele 2 piulite PVC in partea superioara a contra-aripii( zona ascunsa-foto 5) cu tubulara de 10, si in final un surub cu pas mare/de carenaj cu torx 20, surub aflat la coltul inferior dreapta(foto 6); daca nu aveti toate elementele de prindere a contra-aripii, ar trebui sa inlocuiti ‘pierderile’ pentru o buna fixare a acesteia pe caroserie;
-se curate elementele demontate si se protejeaza cu ulei siliconic (cele de PVC) si ulei cu grafit elementele metalice(foto 7);
-dupa ce ati identificat bucsile(foto 8), incepeti prin demontarea semi-colierului metalic care fixeaza bucsa pe bara de torsiune; se foloseste cheie inelara dreapta sau cu cot de 13; suruburile sunt de M8, scurte, avand lungimea filetului de 12 mm, dar pozitia de lucru a inelarei este mai dificila(foto 9);
