Cutie manuala versus cutie automata
- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
acum pe bune io's eu nu te-am intrebat un lucru banal...cand ai condus hidramata ultima data?
Nu ai Mini?
Nu existi!
Nu existi!
Re: Cutie manuala versus cutie automata

stai linistit, am condus si ultimile generatii de automate. chiar printre ultimile.
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

- Vali Iovi-Stere
- Site Admin
- Mesaje: 6389
- Membru din: Dum Oct 19, 2008 11:47 pm
- Localitate: Bucuresti-Mangalia
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
Transmisiile cu actionare mecanica sunt de tipul celor cu axe fixe, cu doi sau trei arbori si cu angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati (portanta mare si zgomote reduse in timpul functionarii). Transmisiile mecanice se remarca printr-un grad sporit de sportivitate, oferind caracteristici dinamice foarte bune, eficienta si consum redus de combustibil datorita lipsei componentelor de automatizare.Ca dezavantaje sint enumerate confortul mai redus si intreruperea fluxului de putere in timpul schimbarii treptelor de viteza.Prin opozitie, transmisiile automate sint caracterizate printr-un grad ridicat de confort, unde schimbarea treptelor se face fara intreruperea fluxului de putere. Tot ca plus, se remarca diminuarea socurilor din transmisie in perioada cuplarii sau a decuplarii treptelor de viteza.
Transmisiile automate sint de trei tipuri. Primul tip dispune de hidrotransformator si angrenaje planetare, iar al doilea de variator mecanic cu lant si cu angrenaje planetare, gen Multitronic, dupa numele folosit de Audi, cunoscute si sub titulatura de transmisii CVT (Continuous Variable Transmissions). Al treilea tip este un caz aparte si se prezinta cu dublu ambreiaj si angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati, gen DSG sau S Tronic, oferite de BMW sau Mercedes.
In cazul Multitronic, aceasta poate asigura apropierea de caracteristica ideala la nivel de tractiune: putere maxima la roata la orice viteza, ceea ce se traduce prin caracteristici dinamice si economice foarte bune, prin variatia continua a raportului de transmitere. Noutatea Multitronic rezida in faptul ca se poate monta in combinatii cu motoare de cel putin 200 de cai-putere si 300 de Newton-metri si nu pe motoare mici asa cum se montau pina acum.
Ca dezavantaj, transmisiile automate ofera, in general, eficienta redusa, consum mai ridicat de combustibil si sportivitate diminuata, precum si un pret mai ridicat de achizitie, in medie cu 1.500 de euro mai mult fata de cutia manuala de viteze.
Transmisia DSG, care este o transmisie mecanica cu axe fixe automatizata, reprezinta un caz aparte.Acest tip de transmisie imbina caracteristicile celor doua tipuri de transmisii, manuala si automata, si se remarca prin sportivitate (caracteristici dinamice foarte bune), eficienta, consum aproximativ identic cu cel al unei transmisii cu actionare manuala, confort ridicat si schimbarea treptelor fara intreruperea fluxului de putere.
Transmisiile automate sint de trei tipuri. Primul tip dispune de hidrotransformator si angrenaje planetare, iar al doilea de variator mecanic cu lant si cu angrenaje planetare, gen Multitronic, dupa numele folosit de Audi, cunoscute si sub titulatura de transmisii CVT (Continuous Variable Transmissions). Al treilea tip este un caz aparte si se prezinta cu dublu ambreiaj si angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati, gen DSG sau S Tronic, oferite de BMW sau Mercedes.
In cazul Multitronic, aceasta poate asigura apropierea de caracteristica ideala la nivel de tractiune: putere maxima la roata la orice viteza, ceea ce se traduce prin caracteristici dinamice si economice foarte bune, prin variatia continua a raportului de transmitere. Noutatea Multitronic rezida in faptul ca se poate monta in combinatii cu motoare de cel putin 200 de cai-putere si 300 de Newton-metri si nu pe motoare mici asa cum se montau pina acum.
Ca dezavantaj, transmisiile automate ofera, in general, eficienta redusa, consum mai ridicat de combustibil si sportivitate diminuata, precum si un pret mai ridicat de achizitie, in medie cu 1.500 de euro mai mult fata de cutia manuala de viteze.
Transmisia DSG, care este o transmisie mecanica cu axe fixe automatizata, reprezinta un caz aparte.Acest tip de transmisie imbina caracteristicile celor doua tipuri de transmisii, manuala si automata, si se remarca prin sportivitate (caracteristici dinamice foarte bune), eficienta, consum aproximativ identic cu cel al unei transmisii cu actionare manuala, confort ridicat si schimbarea treptelor fara intreruperea fluxului de putere.

- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
asa cum spuneam... 

Vali Iovi scrie: Transmisia DSG, care este o transmisie mecanica cu axe fixe automatizata, reprezinta un caz aparte.Acest tip de transmisie imbina caracteristicile celor doua tipuri de transmisii, manuala si automata, si se remarca prin sportivitate (caracteristici dinamice foarte bune), eficienta, consum aproximativ identic cu cel al unei transmisii cu actionare manuala, confort ridicat si schimbarea treptelor fara intreruperea fluxului de putere.
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
deci io's urmatoarea masina este cu dsg? 

Nu ai Mini?
Nu existi!
Nu existi!
Re: Cutie manuala versus cutie automata
nu, poate cu DKG da! 
dar DSG/DKG.SMG NU sunt niste cutii automate. functioneaza similar insa NU sunt.

dar DSG/DKG.SMG NU sunt niste cutii automate. functioneaza similar insa NU sunt.
io's scrie: deci nu amestecati cutiile gen SMG/DKG/DSG cu cutiile "tiptronic"/steptronik/caca-maka.....
Ultima oară modificat Joi Mar 10, 2011 12:14 am de către io's, modificat de 4 ori în total.
"PUTEREA BATE CUPLU PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"
ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

ACS C30 - gone
D22 for sale https://www.olx.ro/oferta/nissan-np300- ... cbr5b.html
Chevy Colorado V6 LT

- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
Nu ai Mini?
Nu existi!
Nu existi!
- bumbumparty
- Viteza 2
- Mesaje: 127
- Membru din: Joi Feb 24, 2011 12:01 am
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Cutie manuala versus cutie automata
generic se numesc automate....ca nu o fi manuala...
daca ma iei acum cu cursurile de la mecanica din politehnica...s-ar putea sa ma pierzi...repet generic dsg este automata...si manuala e manuala... si pepsi tot cola e ...putin diferita 


Nu ai Mini?
Nu existi!
Nu existi!