Am vazut ca pe forumul nostru au fost semnalate niste probleme legate de supraincalzirea motorului si m-am gandit ca ar fi util sa prevenim eventuale probleme majore cauzate de neidentificarea la timp a unor potentiale cauze.
Pe scurt, se pare ca supraincalzirea motorului este o problema comuna a MINI-urilor de generatie mai veche (an fabricatie 2001-2007).
Forumurile din afara sunt pline de astfel de probleme, fara insa a exista o solutie larg acceptata:
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ost3767761
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... rgery.html
http://www.northamericanmotoring.com/fo ... on-46.html
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... eated.html
http://forum.minicooper.org/forum/new-m ... g-problems
etc.
Ca si rezumat, dupa ce am parcurs o buna parte din paginile thread-urilor respective, se pare ca cea mai comuna problema e legata de circuitul electric de la ventilator (relee+rezistor+termistor).
Mai exact se cam arde rezistorul de pe treapta 1 a electroventilatorului si, de aici, o gramada de consecinte. Asta in cazul in care nu e mort si releul / termistorul.
Problema am vazut ca nu are decat urmatoarele rezolvari (in ordine crescatoare a costurilor):
- se face bypass pe circuit;
- se improvizeaza un circuit separat;
- se cumpara un circuit aftermarket (am vazut ca se recomanda acesta: http://www.ebay.com/itm/For-2003-2008-M ... 0719141283);
- se cumpara un kit original,
fiecare cu riscuri/beneficii.
Deci: sunteti siguri ca va merge treapta 1?
Cine a trecut printr-o astfel de experienta ne poate spune cum se poate rezolva problema la noi in Romanica?
