1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

pc.ciprian
Membru nou
Mesaje: 34
Membru din: Joi Feb 27, 2014 5:48 pm
Localitate: Constanta
Contact:

1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

Mesaj de pc.ciprian »

Salutare baieti.....ma confrunt si eu cu o problema ....mare as zice
Saptamana trecuta iesind pe autostrada in curba mi se ridica acul pe rosi ...."bing" in bord instant am tras pe dreapta instant a scazut temperatura.
Verificat ochiometric cat se poate verifica, totul parea in regula, mers pana la prima parcare in maxim 2000 ture peste 2000 ture se ridica acul, nu in rosu ci la aprox 3 sferturi, pana in 2000 statea cum sta de obicei la jumatate.
Am completat aproximativ 1L de apa, prima impresie s-a spart radiatorul. Nici o picatura nimic pe jos.
M-am intors spre constanta, tot pana in 2000 preventiv cum urcam putin cum crestea si temperatura....clar situatia imbulinata. Un alt simptom nu mai am caldura in masina, baga doar ...temperatura de afara

Am fost cu ea la mecanic...mecanicul meu de ceva ani,
Diagnostic: pompa de apa decedata , inlocuita(nu am vazut-o nu am cerut-o pe cea veche, greseala mea) , inca facea presiune in vasul de expansiune.... mi-a anulat termostatul in ideea in care se deschid circuitele cel mare cu cel mic si ar trebui sa fie in regula o scurta perioada de timp pana se strange bugetul sa comandam ce e nevoie si sa ii dam drumul la garnitura de chiuloasa plus restul de acareturi. Ideea e ca el spune ca 90% este si chiuloasa dusa, si ca trebuie schimbat cam tot inclusiv segmenti distributie ca si lantul "cam zornaie" etc

Acum .... masina face cam la fel cum am dus-o la el. In oras nu am nici o problema pot circula cu ea , temperatura nu mi se ridica mai sus de jumatate . DAR am observat ca tot dispare apa din vasul de expansiune. Ieri dupa ceva alergatura mai mare prin oras mi s-a ridicat putin peste jumatate, am tras pe dreapta in prima parcare subterana se auzea ca si cum ar fi clocotit apa in vasul de expansiune, nu am incercat sa il deschid decat putin dar presiunea fiind foarte mare a inceput sa dea afara. L-am inchis la loc am lasat masina sa se raceasca.

Am discutat cu un alt tip din constanta , mecanic, ce am inteles ca a avut aceeasi problema la un mini , acelasi motor, acelasi an (2004) si intr-un final pentru ca ambele sunt din aluminiu s-a lasat cu chiuloasa si bloc trimise la Satu Mare pentru "ajustari"

S-a mai lovit cineva de treaba asta, ma puteti ajuta cu ceva sfaturi, pareri? Stiu ca motorul este destul de rar dar in principiu se preconizeaza cheltuieli de aprox 1500-2000euro daca ar fi problemele asa mari si sunt in dubii , chiar nu stiu in ce directie sa o iau, sa ma apuc sa caut motor cu totul, sa ma apuc sa il fac pe asta? Motorul meu , aprox 200mii km ultimii 50 facuti de mine
Tin sa precizez ca dpdv tehnic-mecanic nu ma pricep, toate detaliile de mai sus sunt obtinnute tot de la mecanici si oameni care stiu ce si cum

Multumesc
Ciprian
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2194
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: 1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

Mesaj de Sharpe »

ai ars garnitura de chiuloasa ...se rectifica ,distributia ,segmentarea la 2000000 le faci oricum
si pana nu desfaci motorul nu poti calcula pretul pagubei ,un alt motor din dezmembrari e loterie
oricum nu mai trebuie sa mergi cu masina...in orice clipa poti cala motorul
.......ghost...
AdrianTC
Viteza 1
Mesaje: 93
Membru din: Dum Noi 22, 2015 1:54 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

Mesaj de AdrianTC »

Inainte sa te sperii, citeste ce am patit eu, mai jos. Daca nu e asta, poti merge mai departe cu investigatiile si cheltuielile.

Busonul ala mi-a fiert motorul, mi-a evaporat apa din vasul de expansiune si a facut-o sa bolboroseasca.

Citatul de mai jos este extras din topicul pentru masina mea http://www.mymini.ro/myforum/viewtopic.php?f=8&t=2505
AdrianTC scrie:
Buson circuit racire. Acest buson de 32 de lei mi-a dat mari batai de cap. Din cauza garniturii sale vechi si fisurate se evapora pe acolo lichid de racire si ramaneau segmente ale instalatiei fara lichid. Din acest motiv motorul se supraincalzea si electroventilatorul nu declansa corect. Am aflat de unde e problema dupa ce am fimat clipul de mai sus pentru ThrottleChannel.com si forja a facut sa creasca presiunea in instalatie si sa sara de tot garnitura de la buson. Initial am crezut ca am ars si garnitura de chiulasa, dar am avut mare noroc si totul e ok.

Rezistor electroventilator. In vara lui 2015 am avut probleme cu racirea atat din cauza busonului, cat si din cauza unui rezistor intrerupt, plus lipituri oxidate si aproape rupte/dezlipite la niste fire de la electroventilator. Manopera e foarte complicata pentru ca trebuie demontat tot botul masinii.
IMG_6163.JPG
IMG_6162.JPG
pc.ciprian
Membru nou
Mesaje: 34
Membru din: Joi Feb 27, 2014 5:48 pm
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

Mesaj de pc.ciprian »

Adrian mi-ai redat putina speranta, voi comanda un buson.... macar sa fie doar aia problema :(
Astazi aveam in plan sa merg la service dar vreau sa testez si recomandarea ta
Sharpe stiu ca e periculos si incerc sa evit cat pot de mult mersul cu masina si doar in situatii de urgenta, oricum de maine in principiu am masina de schimb
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2194
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: 1.4 diesel ...fiert... copt...inca viu

Mesaj de Sharpe »

tu ai deja termostatul demontat ....treaba cu busonul e doar o poezie
.......ghost...
Scrie răspuns