Calitatea uleiului din motor si mentenata acestuia(verificarea nivelului din baia de ulei si a presiunii uleiului din motor) are o importanta cruciala si pentru alte echipamente, nu numai pentru motorul cu ardere interna. Sunt echipamente cu functii bine definite care angrenate de catre motor asigura comenzi sau circuite de fluide pentru accesorii ale automobilului. In acest sens, pompa de vacuum sau pompa de vid montata pe motoarele care echipeaza Mini Cooper, este antrenata de catre motor prin intermediul axului cu came din evacuare(extremitatea dreapta/vedere fata motor), pompa care produce vacuum pentru servofrana. Aparent, mai nimic, dar exista o legatura stransa intre mentenanta uleiului -functionarea in parametrii a pompei de vacuum - functionarea motorului. Pompa fiind montata pe blocul motor in exterior, partea dreapta in zona axului cu came din evacuare, are un circuit de ungere pentru piesele in miscare foarte ingust( apox.1 mm_fig. 3), circuit in legatura cu uleiul din camera distribuitie printr-un orificiu cu diametru redus 1,2 mm. Infundarea acestor orificii cu reziduri din din ulei sau lipsa ungerii are ca rezultat griparea pompei de vacum, ruperea boltului pinionului de distributie care se afla la partea opusa a axului cu came, distrugerea mecanismului de distributie pentru ca acesta este in miscare=avarie grava motor.
Cauzele producerii avariei:
-functionarea motorului cu un ulei la peste 8000 km

-folosirea unui ulei neincadrat in parametrii motorului, ulei no name si slab calitativ

-nivel scazut in baia de ulei=lipsa presiune ulei=lipsa ungere pompa vid

Simptome:
-zgomote in compartimetul motor/zona pompa de vid;
-pierederi ulei in zona pompei de vid;
-incalzirea excesiva a pompei de vid din cauza frecarilor din interior;
-topirea racordului care alimenteaza servofrana;
Sa auzim de bine si fara defectiuni lA MC
