Nu ai rezolvat-o nici acum
Atentie la ce ti-am scris, explica-le si la mecanicii pe unde ajunge masina ta....
ECU foloseste parametrii de la TREI senzori pentru a calcula volumul de aer consumat de motor si anume:
1. ECT (senzor temperatura lichid racire)
2. MAP (sensor care citeste presiunea aerului din admisie)
3. pozita clapetei “throttle body’’, iar aceasta pozitie este monitorizata de doi potentiometrii care asigura o valoare de ‘feedback’ pentru ECU , respectiv EDR si pentru mersul in gol.
Valoarea calculata apoi este folosita de ECU pentru a calcula cantitatea de bezina si astfel sa echilibreze AFR-ul. Mersul la ralanti este pe un sistem, intre 900-1600/2000 intra EDR, iar mai sus intra si ‘bypass throtle’. EDR este un actuator/motor de c.c care primeste comanda de la ECU si deschide clapeta pe admisie cand soferul accelereaza de la ralanti pana la maxim.
Trebuie sa se masoare trei semnale de baza si se identifica rapid defectiunea ( problema ta este de 10 MINUTE

)
1. semnal potentiometru la accelerare pedala sofer
2. semnal TPS
3. semnal EDR
Semnalul EDR este de tip ‘duty cycle’/ PWM sau modularea impulsului in durata, verificare cu osciloscolul

. Dupa cum vezi in fig. la acceletare, TPS are semnal pe 'out' d e1,6 V iar EDR primeste PWD de la ECU cu durata de deschidere intre 15% si 70-74%.
TOATE SE REZOLVA RAPID CU OSCILOSCUPUL, acesta este ‘scula’ care se foloseste in service-ul care se respecta…in rest masina ta se va plimba din service in service si se va repara prin metoda romaneasca numita ‘la nimereala pana cand merge’, dar pe banii tai. De ce? Pentru acesti 'mechanici' nu cunosc principii de functionare ale motoarelor/injectiei s.a.m.d, si nu au sculele care sunt necesare pentru asa ceva.
Vrei sa vezi daca TPS lucreza corect, ai nevoie de o pompa manuala de vacumm, costa 200 euro, un service ar trebui sa o aiba…sau cu ajutorul multimetrului.
Deja ma doare capul pe mine...
