DIY facelift mini R50 > F56

URK
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Mar Oct 22, 2019 1:22 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de URK »

Sharpe scrie: Sâm Dec 04, 2021 4:39 pm Pe cine superi?
Si eu am modificat ONE dar cu piese oe de R53
Era o parere , pt mine cel mai frumos MINI e Clasic si prima generație R50-53 , prob ca sunt bătrân și nu gust noile cazane
Sunt perfect de-acord cu tine - classic si r50 rules. De-asta am pornit si eu in nebunia asta, am incercat sa amestec clasic cu r50 si m-am folosit de masca oversized a lui f56. Sau cel putin asta am gasit la indemana, m-am gandit mult cum as putea face ca sa nu folosesc nimic din r56 sau f56 dar riscul sa iasa o butaforie era prea mare. Mai mult, ma gandesc sa fac matrita capotei si barei, si atunci aveam nevoie de repre OEM pentru o eventuala multiplicare. Ma gandesc ca Doamne fereste o lovesc in fata si atunci trebuie sa iau totul de la inceput. Masina asta oricum nu o voi vinde niciodata pt ca evident nu are valoare comerciala, e o joaca scumpa in timpul pe care i-am oferit-o, timp cu care nu stiu cand ma voi mai intalni.
In fine, am zis ca ma ocup de spate, de stopuri cel putin, insa mai dureaza, nu-mi place ce iese deocamdata.
Am facut niste poze ieri la interior si le atasez pt ca le-am promis...
Fişiere ataşate
IMG_20211203_113643.jpg
IMG_20211203_113838.jpg
URK
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Mar Oct 22, 2019 1:22 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de URK »

Apropos, tocmai am terminat fisierul si am si printat draft pe FDM, scrisul spate de la clasicul mini cooper s '67. Daca stiti pe cineva care restaureaza un mini clasic, ii pot pune la dispozitie absolut gratuit fisierul, sau chiar un print de inalta rezolutie DLP, care poate fi ulterior cuprat si cromat. Baietii astia din UK vad ca cer si 100 Lire pe asa ceva.... :o
Acu' pe bune, a durat cam o ora sa trasez emblemele dupa poze, sa le embosez si sa le printez, iar pe Valea Cascadelor langa fosta URBIS, cred ca mai mult de 50Lei nu costa sa le cromezi.
Fişiere ataşate
IMG_20211205_025532.jpg
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de adrian »

Am vazut interiorul displayul ala mi se pare ca nu are loc acolo, desigur "De gustibus", scaunele de R56 sunt ok.
Masina merita un Harman Kardon original, nu o chinezarie.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
URK
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Mar Oct 22, 2019 1:22 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de URK »

adrian scrie: Lun Dec 06, 2021 12:00 am Am vazut interiorul displayul ala mi se pare ca nu are loc acolo, desigur "De gustibus", scaunele de R56 sunt ok.
Masina merita un Harman Kardon original, nu o chinezarie.
Evident ai dreptate, dar la naiba e asa de folositor... Waze, Spotify, Tunein, Google assistant, direct de pe volan este priceless - si culmea se aude chiar decent chinezaria. Ma tot gandesc cum s-o fac mai putin intruziva dpv design dar nu sunt pregatit sa renunt la avantajele enumerate.
URK
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Mar Oct 22, 2019 1:22 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de URK »

Asta e o prima incercare de mod stopuri, nu unt tocmai multumit dpv design.
Oricum stopul dreapta era crapt asa ca am comandat o pereche de stopuri noi.
Intentia mea era sa fie mult mai proeminente, parand ca fiind aplicate, ca la mini clasic.
Next update, probabil peste vreo doua saptamani, noroc ca se pot face in casa la caldura :lol:
Ma gandesc la o "tiganie" gen "union jack" cum e pe ultimul GP. Sa vedem ce iese, stiu ca au si cei de la Orranje ceva similar dar cosa 300GBP + taxe :shock: poate cu ajutorul imprimantelor 3D si cu ceva rabdare, voi face dreptate costurilor :D Va tin la curent si voi face poze in timpul mod-ului.

Salutare,

Stefan
Fişiere ataşate
IMG_20211206_130802.jpg
IMG_20211206_130650.jpg
Avatar utilizator
Sharpe
Veteran
Mesaje: 2187
Membru din: Sâm Iul 11, 2009 10:17 am
Localitate: Bucuresti

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de Sharpe »

pana una alta pune un tips ca lumea la toba aia , arata ca ceva neterminat
.......ghost...
Avatar utilizator
adrian
Veteran
Mesaje: 3704
Membru din: Joi Apr 15, 2010 2:50 pm
Localitate: Calarasi,Targu mures

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de adrian »

Nu stiu, dar ceva nu se leaga la luminile spate.Poate ca ar trebui sa incerci sa pastrezi o mare parte din elementele originale ale masinii, nu cumva din dorinta de schimbare sa nu ajunga din biata masina un fel de Fiat Multipla sau Nissan Juke, adica ceva dizgratios spre kitch.Cred ca incerci sa amesteci in aceeasi oala elemente de caroserie din 1965 cu 2004 si cu 2015, si e discutabil ca rezultatul sa fie o chestie wow.Am vazut gagici misto , care dupa ce s-au tunat aratau ca bau-bau,deci grije mare.
Real motors need forced induction

Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de MiniRC31 »

adrian scrie: Joi Dec 09, 2021 8:46 pm Nu stiu, dar ceva nu se leaga la luminile spate.Poate ca ar trebui sa incerci sa pastrezi o mare parte din elementele originale ale masinii, nu cumva din dorinta de schimbare sa nu ajunga din biata masina un fel de Fiat Multipla sau Nissan Juke, adica ceva dizgratios spre kitch.Cred ca incerci sa amesteci in aceeasi oala elemente de caroserie din 1965 cu 2004 si cu 2015, si e discutabil ca rezultatul sa fie o chestie wow.Am vazut gagici misto , care dupa ce s-au tunat aratau ca bau-bau,deci grije mare.
"bau bau"...asta m-a facut sa intervin cu o tinere de burta la cat am ras...ps inca mai rad :lol: :lol: :lol:
Drive safe and keep the wheels down
URK
Membru nou
Mesaje: 10
Membru din: Mar Oct 22, 2019 1:22 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de URK »

Multumesc sincer pentru inputul vostru pentru ca este de foarte mult de bun simt. Raman totusi la ce mi-am propus initial - exact melanjul intre Clasic, R50 si F56 - de la nebunia asta am plecat de la bun inceput - asa ca stopurile "aplicate" raman!
Incerc evident sa nu fie "bau bau" si nicdecum vreun "juke" dar totusi frumusetea sta in primul rand in ochiul creatorului, evident critica este mai mult decat bine venita.
Apropos, mai stiti vreun nebun care a facut genul asta de custom pe mini? As vrea mult sa schimbam orice fel de experienta.
Deocamdata acesta e spatele - si chiar daca atunci cand am scos dungile a plecat si un pic de vopsea si lac de fabrica nu sunt descurajat, ba chiar imi da idei noi daca tot sunt nevoit s revopsesc hayonul.
Stopurile sunt evident after-market, sunt lacuite de mine fumuriu. Rramele stopurilor sunt printate 3D si urmeaza sa montez si stopuri suplimentare in spoiler - lucrez acum la geometria lor, vor fi evident tot 3D print si vor avea discret LED.
Va rog sa veniti in continuare cu sugestii.
@Sharpe: Apropos de tips - va fi negru si discret, gen akrapocic, si ramane pe dreapta.
BTW nu am pretins niciodata ca e CooperS - abia asta as numi cocalarie.
@Adrian: as vrea sa profit de priza de aer pe care am pus-o strict pentru design pe capota si as vrea sa fac un RAM air duct - sau mai bine spus, un cold air duct, si daca nu te superi, te voi contacta pentru tot ce ai tu mai bun dpv soft. Acum am tot soft creat de tine care este este extraordinar. Marturisesc ca am descoperit "extraordinarul" abia cand am schimbat bobina de inductie si nu am mai avut ezitari la rece iar cuplul a fost mult imbunatatit si liniar. Acum astept o axa Newman PH1 care e pe drum. Asa a vrut Mos Craciun (am o sotie de aur)

Apropos, Craciun fericit si la multi ani!

Stefan
Fişiere ataşate
IMG_20211216_121248.jpg
image_2021-12-27_014645.png
Avatar utilizator
MiniRC31
Viteza 6
Mesaje: 812
Membru din: Lun Iul 04, 2016 11:27 pm

Re: DIY facelift mini R50 > F56

Mesaj de MiniRC31 »

URK scrie: Lun Noi 29, 2021 8:57 pm IMG_20211105_130927.jpgVa prezint proiectul meu de tinut mintea sane si indemanarea agila in pandemie ;)
Custom made si DIY, acasa in curte si safe :), in vreme de restrictii.
Am cumparat la sfarsitul anului 2019 un mini one R50 seven, caruia in ultimii 2 ani i-am facut foarte multe modificari de design atat la interior cat si la exterior. Eu le consider imbunatatiri si actualizari si am incercat sa pastrez feel-ul OEM, sper ca nu am exagerat. Desigur, fanii puristi ai designului lui Frank Stephenson vor considera o "cocalarie" ceeace am facut, dar mie mi se pare destul de decent, rezonabil si totodata actual. Chiar insusi Frank Stephenson, caruia i-am trimis fotografiile, l-a considerat "bold and fashionable".
Motivul pentru care am inceput proiectul asta, in afara de dorinta de-mi tine mintea activa, este faptul ca Mini R50 este cel mai "mini" Mini si cel apropiat de originalul lui Alec Issigonis. Am detinut si F56 si R56 dar mi se pare ca dpv design si dimensiuni generale, acestea au pierdut din magia clasicului Mini si au devenit mai degraba niste accesorii de moda foarte scumpe, marca BMW.
Ultima modificare majora pe care am facut-o, este de design fata si am dorit sa realizez un facelift care sa aduca designul F56, a carui grila supradimensionata aminteste cel mai mult de clasicul mini, fara sa aiba enormul "overhang" de la pasajul rotilor fata pana la partea extrema fata a spoilerului, cum este acum la F56 - totul suprapus pe proportiile mai minione ale lui R50. Sunt cumva mandru si totodata surprins de cat de bine a iesit.
Spoilerul este de F56 recroit si modificat in dreptul pasajelor rotilor, deoarece acesta este mult mai lung si mai lat. Grila fata este tot de F56 iar rama grilei este de fapt facuta din doua rame de F56 pt ca am dorit sa fie mai inalta cu 4cm si oricum voiam ca partea superioara sa ramana pe capota, atunci cand aceasta este deschisa. Capota este integral facuta prin tehnica industriala a prototiparii auto dar nu am folosit clay, deoarece nu am mers pe tehnica "pozitiv/negativ/matritare" si am ales astfel sa folosesc spuma PU ca matrita "pierduta" si suport pt fibra de sticla. Priza de aer, care evident are deocamdata doar rol decorativ, este de R53 si este termoformata pe curbele capotei de R50, ramele proiectoarelor din masca si cele ale proiectoarelor de ceata sunt 3D print din ASA, asa cum sunt si toate clemele si suportii care unde nu au fost facute din fibra de sticla au fost printate 3D din PETG sau ASA - mai ales la grila superioara care a trebuit radical modificata.
Proiectul nu a fost scump financiar deoarece am folosit doar piese SH insa a fost destul destul de consumator de timp, timp care in perioada asta tampita a fost ceva mai din belsug.
Mai sunt mici detalii si rectificari de facut insa astept primavara, deoarece lungimea zilei si temperatura de afara nu-mi mai permit sa lucrez si desigur nu dispun de o cabina de vopsit, nici macar garaj. Vopsesitoria a iesit foarte bine dar cu limitarile tehnice induse de lipsa unui mediu profesional de uscare si maturare a lacului sau a vopselei.
Salutare tuturor si sper sa nu aruncati cu rosii stricate in mine. :D

Stefan

PS Nu stiu cum ar putea fi implementat proiectul pe un R53, deoarece capota de cooper S are cu totul alt design, fiind mult mai bombata ca sa poata face loc compresorului. De altfel nici Frank Stephenson nu a agreeat acest compromis de design impus de catre echipa de ingineri.

foarte misto numai ca as vrea sa inteleg ce a implicat ca si interventie schimbul de spoiler fata F56
Drive safe and keep the wheels down
Scrie răspuns