Cand m-am gandit la cuvantul 'MIT' in acest topic, unul dintre ele este adesea intalnit printre soferi:
Let's destroy this mith
1. ' motorul meu nu consuma gram de ulei', l-am auzit de mic copil pentru ca am trait intre masini si motociclete, si este un MIT
Orice motor cu ardere interna, ca este mac(diesel) sau mas(benzina) si cat ar fi de performat
consuma ulei, este un proces normal pentru ca uleiul are circuite prestabilite din proiectare si un rol bine definit( ungere segmenti=ajunge si in camera de ardere

ardere=consum, ungere tije supape

ajunge in camera de ardere=ardere=consum, etc). Toti producatorii de automobine in special nume sonore, BMW, VW, Mercedes, Honda, recunosc ca motoarele lor consuma ulei si recomanda verificarea periodica a nivelului de ulei(manualul de utilizare). Reprezentantele BMW din Europa recomada verificare zilnica a uleiului la motoare

Este un fapt de notorietate ca motoarele de Mini Cooper consuma si pierd ulei, mai ales generatia I, de ce sa nu recunoastem ceea ce exista

Dar, putem sa tinem sub control consumul si pierderile la acest motor, numai printr-o
intretinere EXEMPLARA a motorului!
Si eu pot sa zic ca de cand am schimbat uleiul si am RED LINE , si-l verific de fiecare data la plecare, nivelul de ulei pe joja este la fel, dar nu pot sa sustin ca motorul; meu nu consuma ulei

. Un consum in limite normale pentru un motor este
intre 20-40 ml la 1000 km , acesta este valoarea etalon pentru consum ulei normal si un motor in parametrii. Producatorii de uleiuri produc uleiuri speciale pentru motoare echipate cu catalizatoare si DPF, tocmai de aceea ca prin ardere componente din ulei ajung in catalizatoare si filtre de particule si nu trebuie sa le afecteze.
Un MIT DISTRUS
2.Orice motor are hibe de proiectare, upgrade-urile de tehnologie implica si probleme de proiectare si constructie complexe, iar normele EURO preseaza producatorii de la an la an. R56 este un motor la prima vedere, raportat la anul 2006, situat pe varful de tehnologie d.p.d.v mecanic si electric. Problemele care apar la distributie, Vanos si cutia de viteze, sunt datorate intervalului mare pentru schimbul de ulei. Schimbul de ulei la MINI COOPER-motor se face la max 12.000 km, si aici in cazul unui ulei 'long life' si de marca, iar pentru celelalte tipuri de ulei la max. 7000 km. Pentru cutia de viteze max. 70.000 km.