Re: Scade temperatura lichidului de racire (R50)
Scris: Sâm Feb 10, 2018 1:42 pm
Intervin cu cateva precizari
Termostatul
Termostatul deschide intre 89-92grd.C si este complet deschis la 103° C. Capacul radiatorului/termostatul presurizeaza agentul de racire la 1.1 bar , punct in care se ridica si elibereza presiunea pe circuitul secundar.
Cooling Fan/Ventilatorul de racire pentru motor
Motorul ventilatorului fuctioneaza pe circuitele principale a doua relee, relee care primesc comanda de la ECU. Motorul ‘fan’ are doua trepte de viteza:
-low si lucreza la temperature agentului de racire cuprinsa intre 101grd.C si 105 grd.C;
-high speed si intra cand temperatura agentului agentului ajunge al 112grd.C si se opreste cand scade la 108 grd.C, moment cand ‘fan’ intra pe turtatia ‘low’;
Pentru comanda celor doua trepte prin intermediul releelor se introduce un REZISTOR/ ‘Cooling Fan Resistor’(CFR) care sub efectul incalzirii isi modifica rezistenta si caderea de tensiune pe el. Daca ‘fan’ lucreaza numai pe treapta a II-a, atunci acest resistor este defect.
ECT(Engine Coolant Temperature)
Senzorul ECT monitorizeaza temperatura motorului prin intermediul agentului de racire, detecteaza schimbarile de temperatura si trimite semnale la ECU. In functie de aceste valori se determina daca motorul este rece, funcționeaza in parametrii normali sau este supraincalzit. ECT este important deoarece semnalele catre ECU fac parte din parametrii managementului motorului, el fiind numit adesea "master" senzor.
Daca dupa verificarea termostatului, lucrurile nu se schimba, atunci 'inamicul' este ECT.
In momentul in care iti scade temperatura lichidului, ar trebui observat daca intervine treapta 1 a ventilatorului din cauza unui semnal eronat catre ECU. In acest caz este suspect ECT, pentru ca dupa cum spui, ai schimbat REZISTORUL (CFR). De asemenea, daca ai o pornire dificila la rece si mers neregulat ECT este o cauza.
Sa ne informezi cu ce ai mai facut

Termostatul
Termostatul deschide intre 89-92grd.C si este complet deschis la 103° C. Capacul radiatorului/termostatul presurizeaza agentul de racire la 1.1 bar , punct in care se ridica si elibereza presiunea pe circuitul secundar.
Cooling Fan/Ventilatorul de racire pentru motor
Motorul ventilatorului fuctioneaza pe circuitele principale a doua relee, relee care primesc comanda de la ECU. Motorul ‘fan’ are doua trepte de viteza:
-low si lucreza la temperature agentului de racire cuprinsa intre 101grd.C si 105 grd.C;
-high speed si intra cand temperatura agentului agentului ajunge al 112grd.C si se opreste cand scade la 108 grd.C, moment cand ‘fan’ intra pe turtatia ‘low’;
Pentru comanda celor doua trepte prin intermediul releelor se introduce un REZISTOR/ ‘Cooling Fan Resistor’(CFR) care sub efectul incalzirii isi modifica rezistenta si caderea de tensiune pe el. Daca ‘fan’ lucreaza numai pe treapta a II-a, atunci acest resistor este defect.
ECT(Engine Coolant Temperature)
Senzorul ECT monitorizeaza temperatura motorului prin intermediul agentului de racire, detecteaza schimbarile de temperatura si trimite semnale la ECU. In functie de aceste valori se determina daca motorul este rece, funcționeaza in parametrii normali sau este supraincalzit. ECT este important deoarece semnalele catre ECU fac parte din parametrii managementului motorului, el fiind numit adesea "master" senzor.
Daca dupa verificarea termostatului, lucrurile nu se schimba, atunci 'inamicul' este ECT.
In momentul in care iti scade temperatura lichidului, ar trebui observat daca intervine treapta 1 a ventilatorului din cauza unui semnal eronat catre ECU. In acest caz este suspect ECT, pentru ca dupa cum spui, ai schimbat REZISTORUL (CFR). De asemenea, daca ai o pornire dificila la rece si mers neregulat ECT este o cauza.
Sa ne informezi cu ce ai mai facut
