ECT mai poarta denumirea de 'master' si este important in fuctionarea motorului, intra in calculul informatiei primita de ECU pe langa alti parametrii pentru setarea injectiei si aprinderii. Semnalul de la ECT este folosit de catre ECU pentru a calcula cantitatea de combustibil injectata si timpul de aprindere. De asemenea, semnalul este folosit pentru comanda ventilatorului la radiator si pentru semnal prin CAN-Bus pentru temperatura lichidului de racire la instrumentul de bord. Daca nu ai osciloscop, poti utiliza metoda Termometru-Ohmetru. Un vas cu apa incalzita la diferite temperaturi( 2 valori sunt de ajuns) si masori rezistenta ohmica( cu un ohmmetru) pe bornele ECT. Daca ai abateri de la intervalul Min-Max

ECT este defect. Ai tabel mai jos. Daca ECT este afecat, motorul are pornirea dificila la rece, are un amestec sarac cand motorul este rece si putin bogat cand motorul este cald. De asemenea, manevrabilitate afectata. Daca semnalul de iesire al senzorului este scurtcircuitat la masa, sau scurtcircuitat la 5V(semnalul de referinta al ECU pe ECT), ECU va inlocui valoarea temperaturii cu o valoare implicita( valoare din map/producator). Daca MINUSUL senzorului este scurtcircuitat la semnalul de +, indicatorul de temperatura 'vede' un motorul complet cald, ventilatorul de racire este pornit automat atunci cand este recunoscută o eroare( nu este cazul tau).
Bafta,