Probleme trepidatii motor la pornire
Probleme trepidatii motor la pornire
Salutare si bine v-am gasit pe acest forum.
Sunt din Timisoara si am un Mini One D, R50/53, cu motor Diesel de 1.4, 75cp. Problema este ca de fiecare data cand pornesc masina incepe un ciclu de vibratii, ca si cand masina ar ''tusi'', iar cand plec cu ea simt ca pierde din putere.
Am mai discutat cu cineva si mi-a spus ca este posibil sa fie bujiile de vina astfel incat nu se face bine compresia la motor, sau ceva probleme la evacuare. Intr-o zi am zis sa incerc o chestie cu pornirea contactului de 2 ori, si apoi pornit motorul, si intr-adevar n-au mai inceput trepidatiile, insa mi-au reaparut in mers. A avut cineva aceeasi problema pana acum, sau stie cam care ar fi problema? Multumesc.
Sunt din Timisoara si am un Mini One D, R50/53, cu motor Diesel de 1.4, 75cp. Problema este ca de fiecare data cand pornesc masina incepe un ciclu de vibratii, ca si cand masina ar ''tusi'', iar cand plec cu ea simt ca pierde din putere.
Am mai discutat cu cineva si mi-a spus ca este posibil sa fie bujiile de vina astfel incat nu se face bine compresia la motor, sau ceva probleme la evacuare. Intr-o zi am zis sa incerc o chestie cu pornirea contactului de 2 ori, si apoi pornit motorul, si intr-adevar n-au mai inceput trepidatiile, insa mi-au reaparut in mers. A avut cineva aceeasi problema pana acum, sau stie cam care ar fi problema? Multumesc.
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Salut, si eu sunt din timisoara, vezi pe fb grupul MINI Timisoara, te asteptam la intalnirile locale pana la anul cand ne vom revedea toti la myMINI days(abia astept
)
Lasand treburile astea la o parte, avem norocul cu un mecanic bun de mini in zona noastra, haide la eventuri si o sa discutam si despre masina ta

Lasand treburile astea la o parte, avem norocul cu un mecanic bun de mini in zona noastra, haide la eventuri si o sa discutam si despre masina ta

--------------------------------
TM 01 TZL -> Mini One R50
TM 01 TZL -> Mini One R50
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Desigur, pe forum nu uita sa prezinti masina la sectiunea corespunzatoare
R56

--------------------------------
TM 01 TZL -> Mini One R50
TM 01 TZL -> Mini One R50
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Salutare din nou,
Cred ca am descoperit care era de fapt problema la "tusitul" masinii...se pare ca am apa in rezervor...in motorina mai bine spus, asa ca in curand voi merge sa fac schimbul de ulei si filtre si sper sa rezolv problema.
Mi s-a mai recomandat sa bag 200 ml de spirt medicinal, stiti ceva despre chestia asta? Chiar poate fi o solutie? Thanks.
Cred ca am descoperit care era de fapt problema la "tusitul" masinii...se pare ca am apa in rezervor...in motorina mai bine spus, asa ca in curand voi merge sa fac schimbul de ulei si filtre si sper sa rezolv problema.
Mi s-a mai recomandat sa bag 200 ml de spirt medicinal, stiti ceva despre chestia asta? Chiar poate fi o solutie? Thanks.
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
seabass scrie: Mi s-a mai recomandat sa bag 200 ml de spirt medicinal, stiti ceva despre chestia asta? Chiar poate fi o solutie? Thanks.









Misto, probabil sfatuitorul este de varsta mea, adica spre 59,asta era leac la apa din benzina pe vremea lui Ceausescu.
Exclus, alcoolul sanitar este mixibil cu apa si cu motorina, teoria este ca alcoolul se amesteca cu apa si apoi cu motorina din rezervor.Cine sfatuieste asa ceva nu are habar de putina fizica si chimie.Nu ti-a recomandat si un anume brand de spirt sanitar???
Daca nu, incearca spirtul Mona, am auzit ca face minuni.




Oricum nu cred ca tuseste din cauza apei din rezervor, filtrul de motorina-daca este de calitate- este facut in asa fel incat sa retina apa in hartia filtranta-o chestie de teoria tensiunilor superficiale in lichide-dar daca ai apa in motorina, goleste rezervorul complet-eventual prin demontare,asta este solutia, nu spirtul sanitar.Ala-i bun doar pentru boschetari.


Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Probleme trepidatii motor la pornire

Re: Probleme trepidatii motor la pornire

--------------------------------
TM 01 TZL -> Mini One R50
TM 01 TZL -> Mini One R50
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Salutare din nou,
Revin cu problema mea cu "tusitul" motorului, ca si cand s-ar infunda, in cele din urma am gasit problema: actuatorul de la clapeta de vacuum e dus, de-asta clapeta se inchidea si deschidea aiurea, infundand gazele care treceau pe acolo, acum dupa ce am anulat furtunasul si l-am obturat cu ceva se pare ca totul este in regula, in caz ca mai are cineva problema asta sa stie cam de la ce e.
Acum intrebarea pe care mi-am pus-o este in ce masura va afecta faptul ca scotand furtunasul ala de aer clapeta de vacuum a ramas deschisa tot timpul.
Am sunat pe cineva care lucreaza la BMW si mi-a spus ca nu afecteaza cu nimic rau faptul ca ramane deschisa clapeta aia de vacuum, poate doar ca va creste putin consumul, iar motorul de va incalzi putin mai greu.
Am mai citit undeva pe un forum la Audi, si ziceau ca in felul asta motorul ar respira mai usor insa va creste putin zgomotul, mai ales la relanti (de altfel asta am observat si eu, un zgomot mai pronuntat).
Voi ce credeti, merita sau nu sa pun un nou actuator, care nou original costa 1600 Ron, ceea ce mi se pare cam absurd?
De asemenea, cand o sa merg cu ea la RAR, o sa afecteze cumva calculul emisiilor?
Multumesc.
Revin cu problema mea cu "tusitul" motorului, ca si cand s-ar infunda, in cele din urma am gasit problema: actuatorul de la clapeta de vacuum e dus, de-asta clapeta se inchidea si deschidea aiurea, infundand gazele care treceau pe acolo, acum dupa ce am anulat furtunasul si l-am obturat cu ceva se pare ca totul este in regula, in caz ca mai are cineva problema asta sa stie cam de la ce e.
Acum intrebarea pe care mi-am pus-o este in ce masura va afecta faptul ca scotand furtunasul ala de aer clapeta de vacuum a ramas deschisa tot timpul.
Am sunat pe cineva care lucreaza la BMW si mi-a spus ca nu afecteaza cu nimic rau faptul ca ramane deschisa clapeta aia de vacuum, poate doar ca va creste putin consumul, iar motorul de va incalzi putin mai greu.
Am mai citit undeva pe un forum la Audi, si ziceau ca in felul asta motorul ar respira mai usor insa va creste putin zgomotul, mai ales la relanti (de altfel asta am observat si eu, un zgomot mai pronuntat).
Voi ce credeti, merita sau nu sa pun un nou actuator, care nou original costa 1600 Ron, ceea ce mi se pare cam absurd?
De asemenea, cand o sa merg cu ea la RAR, o sa afecteze cumva calculul emisiilor?
Multumesc.
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Teoretic emisiile vor fi putin mai mari la relanti,pentru ca la motoarele Diesel nu există un nivel ridicat de vid în admisie, acesta nu va trage cu ușurință gazele din EGR asa de usor,prin urmare la rece si la turatii scazute vei polua putin mai mult, dar asta nu se va vedea la testul de la ITP.
Probabil ca motorul se va opri cu o zguduitura mai mare decat cea normala, clapeta are si rolul sa inchida aerul din admisie la oprirea contactului, si motorul in cele cateva rotiri din inertie care le mai face nu mai aspira aer, deci nu face decat o compresie foarte slaba, care amortizeaza vibratia de la oprire.Deci oricum, atentie la suportii de motor, care vor fi mai solicitati.
Probabil ca motorul se va opri cu o zguduitura mai mare decat cea normala, clapeta are si rolul sa inchida aerul din admisie la oprirea contactului, si motorul in cele cateva rotiri din inertie care le mai face nu mai aspira aer, deci nu face decat o compresie foarte slaba, care amortizeaza vibratia de la oprire.Deci oricum, atentie la suportii de motor, care vor fi mai solicitati.
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Re: Probleme trepidatii motor la pornire
Ok, mersi mult Adrian pentru raspuns si pentru sfaturi. 
