Newbie - probleme motor
Scris: Joi Dec 06, 2018 12:28 pm
Salutare!
Acum o luna si putin am cumparat primul MINI in urma indelungelor cautari (si multumita lui Gabi Turita care a 'vanat-o' pe net).
Este vorba de un R53 si JCW de fabrica. O frumusete de masina, vanduta intr-o ora de la postarea anuntului de vanzare. Am plecat la miezul noptii din Constanta catre Otopeni, de acolo catre Oradea, iar la 10:30 semnasem deja contractul de vanzare cumparare. Masina e vis, dupa cum am zis cu pachetul Works de fabrica, scaune Recaro din fabrica, sistem Harman Kardon....cam tot ce se poate pune pe ea.
DAR, pentru ca mai mereu exista un 'dar', dupa prima mie de kilometri, una dintre patinele lantului de dstributie a zis ca mai bine ia o pauza si nu isi mai face treaba. Pana in momentul ala nu se auzise nici un zgomot pe martea mecanica, si chiar am avut grija sa fiu atent la asa ceva, nimic sa denote un esec mecanic. Motorul nu a mai aprins, a invartit la automat primele dati, apoi nici atat. Urcata pe platforma, planul initial a fost sa fie trimisa la Sharpe, dar a doua zi plecam din tara si am preferat sa o las la Constanta.
Dupa desfacerea motorului a fost constatata patina compromisa, supape indoite, s-au gasit urme de 'pitting" pe axa cu came si distractia pe care a avut-o patina a dus si la a lasa mici urme (chiar sunt mici, din pacate nu am poze cu asta) pe capul pistoanelor.
Ei bine, am decis sa pun chiuloasa noua (am avut noroc sa gasesc una si la pret ok) dar acum ma gandesc daca ar fi necesar sa fac si o segmentare. Decizie pentru care as avea nevoie de niste idei/sfaturi.
Voi mai schimba pompa de apa, cred ca si pompa de ulei, o-ringuri la senzori, filtrele toate, termostatul, busonul vasului de expansiune, uleiul din supercharger si cureaua de transmisie cu rola intinzatoare.
Alte doua mici chestii pe care le are masina in minus este o problema la tempomat, care nu doreste sa functioneze (din ce am gasit pe internet ar fi reparabil prin adaugarea in sistemul electric al tempomatului a unei diode...) si inchiderea centralizata care cel mai probabil nu merge din cauza bateriei slabe din cheie.
Atasez si cateva fotografii.
Astept de la voi opinii, idei....poate ma lamuriti daca e de preferat sa fac si segmentarea...
Va salut!
Acum o luna si putin am cumparat primul MINI in urma indelungelor cautari (si multumita lui Gabi Turita care a 'vanat-o' pe net).
Este vorba de un R53 si JCW de fabrica. O frumusete de masina, vanduta intr-o ora de la postarea anuntului de vanzare. Am plecat la miezul noptii din Constanta catre Otopeni, de acolo catre Oradea, iar la 10:30 semnasem deja contractul de vanzare cumparare. Masina e vis, dupa cum am zis cu pachetul Works de fabrica, scaune Recaro din fabrica, sistem Harman Kardon....cam tot ce se poate pune pe ea.
DAR, pentru ca mai mereu exista un 'dar', dupa prima mie de kilometri, una dintre patinele lantului de dstributie a zis ca mai bine ia o pauza si nu isi mai face treaba. Pana in momentul ala nu se auzise nici un zgomot pe martea mecanica, si chiar am avut grija sa fiu atent la asa ceva, nimic sa denote un esec mecanic. Motorul nu a mai aprins, a invartit la automat primele dati, apoi nici atat. Urcata pe platforma, planul initial a fost sa fie trimisa la Sharpe, dar a doua zi plecam din tara si am preferat sa o las la Constanta.
Dupa desfacerea motorului a fost constatata patina compromisa, supape indoite, s-au gasit urme de 'pitting" pe axa cu came si distractia pe care a avut-o patina a dus si la a lasa mici urme (chiar sunt mici, din pacate nu am poze cu asta) pe capul pistoanelor.
Ei bine, am decis sa pun chiuloasa noua (am avut noroc sa gasesc una si la pret ok) dar acum ma gandesc daca ar fi necesar sa fac si o segmentare. Decizie pentru care as avea nevoie de niste idei/sfaturi.
Voi mai schimba pompa de apa, cred ca si pompa de ulei, o-ringuri la senzori, filtrele toate, termostatul, busonul vasului de expansiune, uleiul din supercharger si cureaua de transmisie cu rola intinzatoare.
Alte doua mici chestii pe care le are masina in minus este o problema la tempomat, care nu doreste sa functioneze (din ce am gasit pe internet ar fi reparabil prin adaugarea in sistemul electric al tempomatului a unei diode...) si inchiderea centralizata care cel mai probabil nu merge din cauza bateriei slabe din cheie.
Atasez si cateva fotografii.
Astept de la voi opinii, idei....poate ma lamuriti daca e de preferat sa fac si segmentarea...
Va salut!