Din pacate primul topic deschis de mine nu este despre cat de mult iubesc aceasta masinuta ci despre problemele care au aparut si care par sa nu se mai termine........
Totul a inceput cu un banal "chck engine", aparut nu in ecranul de turometru, in vitezometru.
Evident, ingrijorat merg la service pentru o analiza.
Evident ca mi se spune ca nu e o problema grava, ca vor sterge aceasta eroare si sa vedem ce se intampla dupa.
Posibil sa fie de la combustibil, etc.
Cateva zile de liniste, si dintr o data, dupa cativa kilometri imi apare iar aceasta eroare.
Intre timp am ghinionul sa mi se sparga si pompa de apa si sa pierd tot antigelul.
Ajung la service, imi fac constatarea si in final mi se spune ca trebuie sa schimb aceasta pompa de apa, teava apa, garnitura termostat - in total 1400 lei cu tot cu manopera. Ii rog sa verifice in continuare problema de la "check engine" care a reapaut,
ne le apare in continuare eroare asa ca merg mai departe.
Intre timp situatia se agraveaza in sensul ca "check engine" apare si in ecranul de turometru, de data asta chiar cu rosu.
Urmarea: imi taie puterea si nu pot merge indiferent de ce as face cu mai mult de 100 km/ora.
Imi fac iar analiza, de data asta le apar cateva erori si concluzia este urmatoarea:
CONVERTORI PRESIUNE
VALVA SOLENOIDA ADM/EVACUARE
SENZOR AX CAME ADM/EVACUARE
SENZOR PRESIUNE GALERIE ADMISIE
Ok, zic eu, nu stiu ce inseamna acest lucru, sunt de acord sa schimbam asa ca se da comanda.
Mi se soune ca pot sa mai merg cu ea pt inca cateva zile, pana vin piesele, ceea ce am si facut.
Ca un facut, cu o serara inainte de programarea de service, alt ghinion!
de data asta mi s-a rupt cureaua de alternator!
aA doua zi dimineata, plec catre service si pe ultima suta de metri (literalmente) imi moare in starada. Mi se explica ca acesta curea angrena mai multe piese printre care si alternatorul, care daca nu a mai incarcat bateria, aceasta a mers pana a murit!
concluzia?
trebuie sa schimbam si aceste piese:
CUREA ALTERNATOR
ROLA INTINZATOARE
INTINZATOR CUREA
efectiv exasperat de cate ghinioane mi se pot intampla intr o singura luna, las masina in service si astept sa ii rezolve toate aceste probleme.
Intr-un final, primesc telefonul muuuuult asteptat si mi se spune ca pot veni sa ridic masina.
Cu multe emotii dar totusi super fericit ca o recuperez, ajung la service, le platesc 3500 ron, ma urc la volan si plec spre casa.
Stupoare!
Cu toate ca nu imi mai apare nicio eroare pe ecran, simt ca nu am indeajuns de multa putere.
Ajung intr o zona libera, fara trafic, apas acceleratia, ajung intr-a treia la 4500 ture, viteza 100 km/ora si surpriza! in ecranul cu turometru imi apare mesajul "check engine" de dfata asta fiind afisat doar atat timp cat este turata la 4500. Ma opresc, dispare mesajul. Plec de pe loc, ajung iar intr a treia, 5000 ture - acelasi semnal!
Realizez disperat ca am fix aceeasi problema!!!!!!!
A doua zi sunt la ei in service, le explic ce s-a intamplat, imi promit ca ii vor face niste teste amanuntite si ma anunta.
Seara ma suna domnisoara de la programari si ma anunta zambitoare ca situatia s a remediat. Seful de service ma asigura ca i a facut toate testele, ca la el in calculator nu apar decat niste erori minore si ca de data asta ar trebui sa fie ok. Plec cu un angajat de la service sa ne asiguram ca totul este ok, din pacate in Bucuresti la 6 seara nu prea ai unde sa mergi mai sportiv, asa ca nu reusesc sa ytrec de 3500 ture.
Il Las inapoi si plec. Seara sre casa imi dau seama ca nu s-a schimbat nimic.
Frustrat, il sun pe seful de service si imi spune ca va trebui sa verifice un senzor car s-ar putea sa fie problema (semnalat si de sistem dar parea minor in acelasi timp), ada problema este acest senzor am noroc. Daca nu, inseamna ca e de la turbina......
Trebuie sa fac urmatoarele precizari:
- masina a suferit o modificare de soft prin care i s-au adaugat 20 cp,
- in ultimul timp atunci cand o turez din zona motorului se aude un bazait care se intensifica o data cu acceleratia masinii. Acest bazait pare a fi metalic si e pe fo frecventa mai inalta, parca ar fi un bondar cu aripi de metal

- le-am semnalat acest bazait si coroborat cu celelate info au ajuns la concluzia ca are leg cu turbina
- mi se pare ca acest bazait a inceput sa se auda mai ales duopa ce a fost schimbata acea pompa de apa. Mi s a explicat ca nu are nicio legatura cu schimbarea pompei.
Maine voi duce iar masina in service si nu stiu ce dumnezeu ma mai astepata.
Asadar, in decurs de o luna, am cheltuit cu aceasta masina suma de 5500 lei pentru diverse interventii, e la fel de "bolnava" ca inainte......
nu stiu ce sa mai fac....nu stiu daca vreunul dintre voi s-a mai confrunatat cu o astfel de problema, dar credeti-ma sunt disperat!
va rog, daca aveti vreun sfat sau stiti despre ce ar putea fi vorba, nu ezitati sa raspundeti.
Alex.