Salutare!
Am si eu o problema destul de neplacuta cu Mini One-ul R56 meu din 2007: ventilatorul de la radiatorul de racire al antigelului porneste la 2-3 secunde dupa pornirea motorului si merge in continuu. Am schimbat termostatul (cu tot cu corp, pentru ca pe acolo pierdea antigel) dar problema persista. Releul functioneaza, pentru ca daca il scot, cum il bag la loc tacane, semn ca el anclanseaza, de undeva venindu-i comanda de pornire a ventilatorului. Am vazut ca mai e un topic pe aceeasi tema, dar era un Cooper din 2003. Poate sa ma ajute cineva cu ceva idei pentru a depasi aceasta situatie? Merci d'avance...
Mini One R56 - ventilator radiator apa nu se mai opreste
Re: Mini One R56 - ventilator radiator apa nu se mai opreste
Multumim de prezentare
In alta ordine de idei, releul este comandat direct de calculatorul motorului , pe baza datelor de temperatura transmise de sonda de temperatura a lichidului de racire.
Daca motorul este N12B16A, atunci valorile care trebuie masurate pe sonda sunt astea:
la 24gr.C-5570 Ohmi
la 80gr.C-455 Ohmi.
Daca nu esta asa, schimba sonda.Daca vrei sa verifici mai ieftin, cumpara din orice magazin de piese electronice o rezistenta de 1000 Ohmi, sau undeva intre 500 si 1000Ohmi, si monteaz-o provizoriu intre cei doi pini de la stecherul care intra in sonda.Daca ventilatorul se opreste, atunci este sonda defecta.
Locatia sondei aici in attach, poz.9. Sonda arata cam asa:

In alta ordine de idei, releul este comandat direct de calculatorul motorului , pe baza datelor de temperatura transmise de sonda de temperatura a lichidului de racire.
Daca motorul este N12B16A, atunci valorile care trebuie masurate pe sonda sunt astea:
la 24gr.C-5570 Ohmi
la 80gr.C-455 Ohmi.
Daca nu esta asa, schimba sonda.Daca vrei sa verifici mai ieftin, cumpara din orice magazin de piese electronice o rezistenta de 1000 Ohmi, sau undeva intre 500 si 1000Ohmi, si monteaz-o provizoriu intre cei doi pini de la stecherul care intra in sonda.Daca ventilatorul se opreste, atunci este sonda defecta.
Locatia sondei aici in attach, poz.9. Sonda arata cam asa:
Real motors need forced induction
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power
Nobody's perfect but if you drive a MINI Cooper F54 with B47 engine ,you're pretty damn close
Petrol is for cleaning tools, with Diesel we make Power